تصفیه فاضلاب صنایع فولاد سازی

تصفیه فاضلاب صنایع فولادی

تصفیه فاضلاب صنایع فولاد سازی از اساسی ترین زیرساخت های مورد لزوم این صنعت به شمار می رود. صنایع فولاد سازی یکی از بزرگترین صنایع آب بر در کشور ما و دیگر کشورهای دارای این صنعت می باشدکه نیازمند استفاده از تصفیه پساب صنعتی می باشد.

در سالهای اخیر با افتتاح و افزایش کارخانه های جدید التاسیس، ظرفیت تولید فولاد کشور افزایش چشمگیری داشته است که منجبر به نیاز شدید به استفاده از انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می باشد.

آهن و فولاد یکی از محصولات بسیار مهم برای توسعه کشورمان بوده و تقریبا در تمام بخشهای صنعتی و عمرانی مصرف می گردند که این موضوع نیاز عمده به زیرساخت های اساسی نظیر سیستم های تصفیه آب و فاضلاب را در این صنعت برجسته می کند.

تصفیه فاضلاب صنایع فولاد سازی: منشا تولید پساب

افزایش تعداد کارخانه های فولاد منجر به افزایش شدید مصرف آب در کشور گردیده است که ایجاد نیاز به اجرای سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی را دو چندان کرده است. عمده مصرف آب در صنایع فولاد مربوط به خنک کاری است. در طی فرآیند خنک کاری بخشی از آب تبخیر شده و شوری آب در گردش افزایش می یابد.

از طرفی آلاینده های دیگری از قبیل اکسیدهای آهن و روغن وارد آب در گردش شده و باید از آب حذف گردند که سیستم چربی گیر DAF در خصوص حذف چربی کاربرد دارد.

بعضی از فرآیندهای اجرایی در کارخانه های تولید فولاد که نیاز به خنک کاری دارند عبارتند از:

  • خطوط تولید نورد گرم ورق، میلگرد و تیر آهن
  • کوره های صنعت فولاد
  • خطوط عملیات حرارتی
  • خطوط تولید شمش، مفتول و پروفیل

جهت خنک کاری فرآیندهای فوق، از انواع برج خنک کن مدار باز، مدار بسته و هیبریدی استفاده می گردد. جهت جلوگیری از ایجاد رسوب در تجهیزات خنک کاری از دستگاه سختی گیر ساخت شرکت فنی مهندسی نهرآب زیست استفاده می گردد.

 

تصفیه فاضلاب صنایع فولاد سازی: منبع تامین آب

امروزه یکی از بزرگترین چالش های صنایع فولاد سازی دسترسی به منابع آب نامحدود و پایدار می باشد. با توجه به کاهش منابع آب کشور و الزام صنایع به تامین آب مصرفی خود از منابع قابل تجدید پذیر، تصفیه فاضلاب بهداشتی و صنعتی مورد توجه قرار گرفته است. قطعا یکی از در دسترس ترین منابع آب موجود، فاضلاب های انسانی می باشد. به طوریکه هر جا انسانی زندگی کند در آنجا فاضلاب وجود خواهد داشت.

از طرفی دیگر فاضلاب های صنعتی تولید شده توسط خود صنایع فولاد سازی نیز قابلیت تصفیه و استفاده مجدد توسط پکیج تصفیه فاضلاب را دارا می باشند. بنابراین تصفیه و بازیافت فاضلاب انسانی، به عنوان منبع تامین آب صنایع، یک راهکار بسیار ارزنده و پایدار برای صنایع فولاد سازی خواهد بود.

پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و انسانی که توسط شرکت نهراب زیست طراحی و تولید می گردد، قابلیت تصفیه انواع فاضلاب های انسانی و صنعتی و تبدیل آن توسط پکیج تصفیه فاضلاب به آبی مناسب جهت استفاده در فرآیندهای صنعتی صنایع فولادسازی را ممکن و مقدور ساخته است. انواع پکیج تصفیه فاضلاب با کمترین نیاز به نیروی انسانی و بالاترین راندمان تولید شده و در اختیار صنایع کشورمان قرار می گیرد.

 

تصفیه فاضلاب صنایع فولاد سازی: سخن آخر

شرکت نهراب زیست با سالها تجربه در طراحی و ساخت تصفیه خانه های فاضلاب صنایع فولاد سازی از قبیل نورد گرم، نورد سرد و .. به صورت EPC، آماده ارایه خدمات مهندسی به صنایع فولاد کشور می باشد. جهت دریافت مشاوره های بیشتر شما می توانید با کارشناسان این شرکت تماس  حاصل فرمایید.

error: Content is protected !!